Velkommen til meg!

Håper du vil trives her og at du legger igjen en kommentar slik at jeg kan besøke deg,også.


Om du vil ha kontakt med meg, treffes jeg på

meta.gun((@))hotmail.com.

25. april 2012

Hexies...


Herre min! Enda en ny dille? Yes,enda en ny dille. Må jo teste ut og se hva som er gøy. Kan jo tenkes det er noe jeg virkelig har lyst til å holde på med.

Nå er det English Paper Piercing som er tingen. Jeg har sydd sammen en duk. Eller rettere sagt en løper. Det eneste som gjenstår er å skjære til og quilte. Det siste gruer jeg meg til, for jeg har aldri quiltet noe i hele mitt syndefulle liv. Må vel ta meg en tur til Steinkjer og få noen gode råd.



Men jeg kan jo ikke sitte arbeidsløs (yeah right! Har jo ikke noe annet å fullføre,liksom.) så lenge. Derfor har jeg gått løs på gamle og nye stoffer og laget nye hexies. Ca 375 stykker,faktisk. Men jeg er langt fra ferdig. Må vel ha 3 ganger så mange til mitt neste prosjekt. Regner ikke med å bli ferdig på LENGE enda, for jeg drømmer om at dette skal bli et digert teppe man (les: jeg) kan surre meg inn i til vinteren. Men om det blir så stort, det vil bare tiden vise.


Har begynt,også.




Det jeg liker så godt med denne type søm, er at det ikke går utover armene i like stor grad som det gjør ved strikking og hekling. Ikke at jeg har noen som helst planer om å slutte meg hverken hekling eller strikking med det første. Ikke før armene sier i fra,iallefall. Og jeg kan sitte sammen med resten av familien mens jeg syr. 

Trykk på bilde så kommer du til siden jeg har lånt det fra.

Så den minste bit kan brukes.:)

Nei, nå skal jeg ut og rydde og fikse blomsterbed. Sola skinner og det er et herlig vær ute.

Klem fra Meta

CARPE DIEM!





5 kommentarer:

  1. Wow så flink du er. Skjønner godt du ikke er arbeidsledig om dagen ;) Kjempefint det blir.

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg til å se dette ferdig. Jeg er så imponert over dere som klarer å sy og ikke minst den tålmodigheten dere har!!!

    Kjolen på bildet av deg er også nydelig. Jeg skjønner hvor du har sy-genene dine fra :-)

    SvarSlett
  3. Hei Meta, takk for din kommentar i min blogg. Jeg kommer til å bruke lakenstoffene til baby sengesett, pynteputer og mye mer. Er glad i min symaskin og syr mye.

    Ønsker deg en fin onsdags kveld!

    SvarSlett
  4. Å du hildrane - hvor små er dine 6.kanter da? Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    SvarSlett
  5. Hej!
    Oj, vilket jobb du gör! Men det
    är säkert roligt....
    Ha det gott!
    Kram Sofia

    SvarSlett