Velkommen til meg!

Håper du vil trives her og at du legger igjen en kommentar slik at jeg kan besøke deg,også.


Om du vil ha kontakt med meg, treffes jeg på

meta.gun((@))hotmail.com.

13. april 2012

Å som jeg gleder meg til snøen forsvinner og at det tørker opp ute. Bedene skriker etter kjærlighet og pleie. Og jeg har så mye jeg skal plante ut og omorganisere.




De fleste plantene jeg har, er plukket opp rundt omkring på eiendommen. Når jeg flyttet hit,hadde det ikke vært blomsterbed her på over 10 år. Men ved å gå med nesa i bakken,har jeg funnet ganske mange forskjellige. Veldig morsomt,egentlig.

I år har jeg sådd en del. Forskjellige akeleier


 riddersporer


 stemor


blå isop, kattmynte


 tomat


 og ikke minst pelargonia.


Her har jeg også praktspragle.



Det er ikke en vinduskarm i huset uten pelargonia.
 Har vel 10 forskjellige så langt. Om alle pelargoniaene jeg har sådd overlever, er jeg veldig interessert i å bytte.

Det er flere som har lurt på om det er for sent å så pelargonia. Det er det ikke. De kan sås hele året i følge boka. Om de ikke spirer, står det også i boka, at man kan helle på varmt vann. Jeg har testet det i dag, for 5 av alle de jeg har sådd, har ikke spirt. Blir spennende å se...

Nå skal jeg rydde litt mye i skuffer og skap, så er jeg ferdig med det innen jeg kan begynne ute. Det er utrolig hvor mye rot man tar vare på i løpet av 1 år. 

Klem fra Meta

CARPE DIEM!!

2 kommentarer:

  1. Blir spennandes å sjå utviklinga i hagen din:)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Deilig med alt som spirer og gror.
    Ser ut som du bor i et vakkert landskap.
    God helg. Klem, Drude

    SvarSlett