Velkommen til meg!

Håper du vil trives her og at du legger igjen en kommentar slik at jeg kan besøke deg,også.


Om du vil ha kontakt med meg, treffes jeg på

meta.gun((@))hotmail.com.

25. juli 2011

Det alle snakker om...

Hadde egentlig ikke tenkt jeg skulle skrive et ord om det grusomme som skjedde i Oslo og på Utøya, men jeg føler nå at jeg må.

Jeg har ikke ord for det som skjedde. Ord som ufattelig, skremmende, terrorisme, grusomt og lignende, er ikke sterke nok ord. Men skal jeg være ærlig, begynner jeg å få nok av den IDIOTEN. Han får akkurat det han er ute etter: Masse oppmerksomhet og han har blitt kjent i hele verden. Hvorfor skal vi kaste bort tid og følelser på å hate han når det er så mange som trenger vår tid og vår kjærlighet???

Jeg vil heller rette søkelyset mot de gjenlevende, de som omkom og alle pårørende. Det er de som trenger oppmerksomheten vår. De trenger vår støtte og kjærlighet. De trenger vår tid. Ikke bare nå, men også når det har gått en stund. Det er kanskje da de trenger det mest. Når hverdagen kommer og alle fortsetter sine egne liv, vil de fortsatt trenge støtte, omsorg og et lyttende øre. For deres smerte går ikke like fort over som hos oss som har vært så heldig å blitt forskånet fra å miste noen, forskånet fra å oppleve på nært hold det helvete de ungdommene gjennomgikk på Utøya.

Jeg er ingen AP-tilhenger, men jeg må si at jeg har fått mer respekt for menneske Stoltenberg de siste dagene. Han har gjort en strålende jobb! Han har vist at han er medmenneske OG statsminister. Og det på tross av at han har mistet flere han hadde et nært forhold til. Hans opptreden og arbeid de siste dagene står det respekt av. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke er i hans sko! For jeg tviler på at jeg ville klart det han har gjort.

Merete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar