Velkommen til meg!

Håper du vil trives her og at du legger igjen en kommentar slik at jeg kan besøke deg,også.


Om du vil ha kontakt med meg, treffes jeg på

meta.gun((@))hotmail.com.

15. oktober 2011

Lavkarbo?

For noen uker siden bestemte Meta-mannen og jeg oss for å teste ut lavkarbodietten. Den virker jo så flott. Du skal bli tynn og slank, få mye mer overskudd og energi og du skal bli som ny igjen. Så vi satte i gang med friskt mot og masse entusiasme. Lånte bøker og saumfarte internett etter oppskrifter og informasjon. Dette skulle bli SÅ bra!

De første dagene gikk det også veldig bra. Maten var god og veldig mettende. Dag 4 begynte jeg å bli smådårlig. Lettere svimmel og uvel. Ja,ja.. Det var jeg da forberedt på, for sukker og karbo skulle jo ut av kroppen. Dag 5 ble det bare verre. Enda mer svimmel og synet begynte å bli dårligere. Hele kroppen verket.(Nå gjør den det til vanlig også,men dette ble heftig!) Dag 6 ble jeg sofaliggende. Null energi og svimmel som om jeg skulle vært skikkelig på fylla dagen før. Dag 7 på kvelden var jeg helt ferdig. Da orket jeg ikke mer, fikk Meta-mannen til å smøre et skiver med matpakkebrød til meg og gaflet innpå før jeg kravlet meg i seng. Var litt bedre Dag 8, så jeg vurderte litt frem og tilbake; matpakkebrød eller lavkarbobrød?? Matpakkebrød med egg. Utover dagen steg formen og jeg fikk mer og mer energi. Så nå er vi tilbake til normalen. Nesten! Spiser enda litt mer sunnere mat og drikker mer vann. Og formen? Den føles MYE bedre.

Mulig lavkarbodietten er bra for noen. Jeg vet ikke. Men for meg var den ikke mye bra. Har mer tro på sunn mat med mye grønnsaker og og ikke fullt så mye frukt. Så det blir vår diett heretter. Vil ikke spise meg syk en gang til!

Har DU testet lavkarbo-dietten? Hva er da din erfaring?

Til slutt vil jeg vise dere noen nydelige høstbilder tatt ut av vinduet på arbeidsrommet mitt. Det er dette jeg ser når jeg sitter og jobber ved arbeidsbordet.

Flott,ikke sant?:)

Da ønsker jeg alle en herlig og kreativ dag!

CARPE DIEM!

3 kommentarer:

  1. Høres ut som du gikk inn i ketose, det varer noen dager å så blir kroppen vandt med å forbrenne fette sitt å bruke det som energi i stede for karbohydratene i maten;)Når kroppen har vendt sge til det så får du masse energi, må bare komme over kneika.
    Jeg var syltynn før jeg fikk datteren min , men etter det la jeg på meg masse. Prøvde alt uten å gå ned noe.
    Det viste sge at jeg har pcos som gjør ekstra vannskelig å gå ned i vekt. I løpet av 4 måneder i ketose hadde jeg gått ned 16kg. Nå har jeg gått ned ca 20k å er snart nede på vekten jeg var før graviditeten. Så for meg har det vert en vidunderkur. Magen fungerer mye bedre, huden min er kjempefin å jeg føler meg utrolig bra!

    Nydelige høstbilder, håper du har en fin lørdag:)

    SvarSlett
  2. Hvordan reagerte Meta-mannen da ?
    ble han også like dårlig ?

    ( Jeg har ikke prøvd selv )

    SvarSlett
  3. Hei og hå :))
    Du reagerte ganske kraftig vil jeg, men også normalt.
    Jeg og Arild har gått på Lavkarbo siden slutten av Juni. Han har gått ned ca 10 kg, og jeg 7 kg. Vi synes det funker kjempebra, og har virkelig funnet en måte å gå ned i vekt på som virkelig funker. Vi er ikke "ekstreme", og dermed har vi ikke gått ned fort eller veldig mye. Men vi trives med denne livsstilen. Anbefaler å prøve litt mer, og hold ut :))
    Klem Janne

    SvarSlett