Velkommen til meg!

Håper du vil trives her og at du legger igjen en kommentar slik at jeg kan besøke deg,også.


Om du vil ha kontakt med meg, treffes jeg på

meta.gun((@))hotmail.com.

2. mars 2012

Bestemorruter med oppskrift

Det har vært spørsmål om oppskriften på de bestemorsrutene jeg hekler. Oppskriften fant jeg i en dansk blogg, men jeg klarer ikke finne den igjen. Og ikke er jeg særlig god på å gjengi oppskrifter skriftlig, men jeg har forsøkt. Om noe er uklart eller du lurer på noe, ikke nøl med å ta kontakt.:)


1.       Legg opp 5 lm  som festes  til en ring med fm.
2.       3lm (første stav), 1 st i ringen, 1lm, *2st, 1lm* 4 ganger til. Totalt 6.
3.       Kjm til lmbue,*2st, 1lm, 2lm* i hver lm på forrige omgang.
4.       Kjm til lmbue, *7st i lmbue* i hver lm på forrige omgang.
5.       1 fm i hver stav, 1 lm i lmbue.
6.       *1 st i de neste 3 fm,(st, lm, st)i neste fm, 1st i de 4 neste fm* Fortsett ut omgangen.
7.       *1 st i de neste 4 fm,(st, lm, st) i neste fm, 1 st i de 5 neste fm* Fortsett ut omgangen.


Jeg har et stort problem med tanke på sammenfestingen; Jeg lider veldig av symetrisyken. Bare se på dongeriteppet jeg sydde:


Og det forrige teppet jeg heklet...


Jeg har veldig lyst til å droppe ALL symetri på det nye teppet, men jeg klarer bare ikke se hvordan jeg skal få det til. Får vel hyle ut etter hjelp når den tid kommer.:)

Ønsker alle en herlig og kreativ dag!

Klem fra Meta

CARPE DIEM!



2 kommentarer:

  1. Her blir det også en kreativ helg :) Mannen jobber hele helgen og da tusler jeg over tunet og inn på systua mi :) Det er bare SÅ herlig å være kreativ... Ønsker deg en flott helg. Klem fra Merethe

    SvarSlett
  2. Tusen, tusen takk for at du har lagt ut oppskriften! Rutene var bare knallfine! Gleder meg til å se det ferdig- symmetrisk eller ikke :)
    klem fra Sissel

    SvarSlett