Velkommen til meg!

Håper du vil trives her og at du legger igjen en kommentar slik at jeg kan besøke deg,også.


Om du vil ha kontakt med meg, treffes jeg på

meta.gun((@))hotmail.com.

7. oktober 2010

Shabby "Cheap"

Kom over denne betegnelsent i en interiørblogg for noen dager siden. Har gått og tygd litt på det og kommet frem til at det er DEN stilen jeg begynner å få og som jeg vil ha.

Hva Shabby Cheap er? Jo,man tager det man haver og gjør det beste ut av det med malepensel eller andre fornyende metoder. Og man raider loppemarkeder og bruktsjapper etter skatter og ikke fullt så mye skatter. Og det er DET jeg driver med. Tror det eneste vi ha i hus nå som er kjøpt nytt er hvite- og brunevarene. Hei vent! Komfyr og oppvaskmaskinen arvet vi etter svigermor når hun gikk bort. Vel, madrassene er iallefall kjøpt nye, men ellers er faktisk alt ervervet på andre måter.

Jeg har ikke rad til å kjøpe gamle franske skap til MANGE tusen penger. Vi har ikke dårlig råd, men dog.. Heldigvis er det mange som for tiden kvitter seg med trehvite møbler. HURRA for det! For man kommer langt med en god pensel og 3 liter maling. Og VIPS! så har man et nytt og flott møbel. Og har man litt hønsenetting og gamle vinduer, ja da er det bare fryd og gammen.:) Ikke misforstå, for om noe hadde kommet og gitt meg franske antikviteter, hadde jeg hoppet i taket av glede. Det er helt klart!:)) Men det gir en helt spesiell spenning å lurke rundt på loppiser og bruktsjapper. Adrenalindosen i kroppen forhøyes en smule og øynene jobber febrilk. Og så er det stemningen... Sukk.. Kommer ALDRI til å kutte ut loppis og bruktsjapper, nei!:)

Dett var alt for i dag og da vil jeg bare ønske alle en herlig og kreativ dag!

CARPE DIEM!




2 kommentarer:

  1. Her er det en salig blanding av nytt, gammelt og brukt. Selv er jeg ikke så flink til å gå på loppemarked men vi har arvet en del møbler, pusser og maler og vips så er de som nye:)

    Ha en fin kveld.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  2. Helt enig, kan ikke handle møbler over en lav sko. Kommer langt med maling av det man har. Jeg har også en salig blanding og min stil heter "Minpersonligejeglikerstil"!
    Veeeldig fornøyd med den!

    SvarSlett