Velkommen til meg!

Håper du vil trives her og at du legger igjen en kommentar slik at jeg kan besøke deg,også.


Om du vil ha kontakt med meg, treffes jeg på

meta.gun((@))hotmail.com.

25. oktober 2010

Nå er det jul igjen og nå....

Nei, det er det ikke! Men det er ikke så altfor lenge til. Har du startet juleforbredelsene? Må innrømme at jeg synes det er litt vel tidlig når butikkene setter ut julemarsipan og -sjokolade i slutten på september. Og når jeg var på Europris på fredag,var de i full gang med å sette frem alt annet som har med jul å gjøre. Helt ærlig synes jeg de kunne ventet en måned til, men ingen har spurt meg, så...



At menigmann starter tidlig med juleforberedelser, synes jeg derimot er HELT greit. Og beundringsverdig. Da slipper man jo å gå konkurs i desember og man kan slappe av og kose seg i adventstida. Jeg har alltid tilhørt de som har stresset i desember: Vasket hus fra loft til kjeller, bakt en masse kaker som småfuglene har dratt nytte av fra januar og til langt uti mars! Julegavene har blitt med hjem etter et race i butikkhyllene og så all maten da! Har handlet som om butikkene skulle vært stengt hele det neste året. Og året etter...



Men ikke i år nei! Nå skal alle lister skrives: Vaskelista, handlelista, bakelista og julegavelista. Og jeg har til og med 2 julegaver i hus! Da er vel halve jobben gjort?? Nope! Ikke når min nå verre halvdel begynner å snakke om at gangen skulle vært malt (hvorfor liker han ikke det rosaskjæret som fransk grå gir??), div tak skulle vært malt og bla bla bla... Ikke misforstå, jeg elsker å pusse opp, men ikke rett oppunder jul. Året har MANGE andre uker dette kan gjøres. At han ikke har malt tak etterhvert som jeg har malt vegger og lister skal vel ikke jeg straffes for oppunder jul?!



Ja, så klarte jeg å kjenne julestresset allerede i oktober da. Jeg som skulle ta litt etter litt. Og kose meg med å lage saker og ting til blogshoppen og til Jul Igjen på Stiklestad. Nei, vet du hva! Huset ramler ikke ned om det ikke er vasket fra loft til kjeller. Og er det noen i heimen som protesterer, skal jeg jaggu vise dem hvor vaskebøtta og moppen står! Og kakebakingen? Reduseres til et minimum. Fuglene skal heller få kjøpemat denne gangen. Dermed gjenstår det to ting: Matinnkjøp og julegaveshopping. Maten tar jeg noen dager før jul og julegavene pø om pø. I år skal jeg KOSE meg! Jula kommer åkke som....

Sånn, det var dagens lille utblåsning. Nå venter jeg bare på at det skal bli lyst slik at jeg kan ta noen bilder av det jeg har styrt med i helgen. Så det blir nok et innlegg til veldig snart.:))

Ønsker alle en herlig og kreativ dag!

CARPE DIEM!

2 kommentarer:

  1. Herlig innlegg, og jeg er så enig atte..

    Ønsker deg en flott mandag :D

    SvarSlett
  2. Julen kommer alltid alt for tidlig i butikkene syntes jeg, september BØR være julefri!
    Selv handler jeg julegaver gjennom hele året og nå er snart alle i boks. November syntes jeg alltid er en litt trist måned, den bruker jeg til juleforbredelser. Vinduer og gardiner i hele huset skal være reint, det har jeg nok etter min mor. Elles vaskes tak og vegger på badet (allerede gjort) og resten av huset får en "god" helgerengjøring. Jeg baker det som skal bakes, det er heller ikke så mye lenger. Stjerner og staker skal på plass til 1. advent, det skal egentlig mesteparten av den andre julepynten både ute og inne også. Liker heller en lang koselig førjulstid, enn å ha julen til langt ut i det nye året. Desember skal bare være kos. Fyre i ovnen, småkaker til kaffen, en god bok, skrive julekort og sånne koselige ting. Ikke noe stress til jul her i huset! Og når julehøytiden da senker seg over heimen, er vi hverken utslitte eller blakke! :-)

    Klem...

    SvarSlett